Har många gånger ångrat att jag skaffade blogg så tidigt. Jag har liksom bloggat sen jag var 11 eller om jag var 12 år gammal. Visst är det kul att titta tillbaka, men fan vad cäpä jag var hahha. Det är roligt att kunna scrolla genom min första blogg och hitta massa bilder, se vad jag gjorde då, vilka jag umgicks med osvosv... Men anledningen till att jag ångrar det är för hur lågt min självkänsla sjönk. Ibland fick jag jättesöta kommentarer som "Du är så fin" eller "Vad bra smak du har på kläder". Och då blev jag självklart överlycklig! Verkligen, man fick nästan en liten kick. Men sen då och då så kom det in negativa kommentarer "Du är ful" typ. När jag såg sånna kommentarer så fick jag panik och blev alltid väldigt ledsen. Jag visste inte hur jag skulle ignorera det och tog alltid åt mig. Fick i princip komplex över varenda kvadratcentimeter på min kropp.
 
Kommer också ihåg att Daniela som också bloggade då hade nån wierdo "stalker" som la upp bilder på Daniela (dock inte med Dannies huvud på bilderna) på sin blogg och sen skrev att så skulle man inte se ut, eller så skulle man inte redigera. Då minns jag att hon var helt förstörd, tror faktiskt att hon grät. Och det är bara hemskt och sjukt, så därför önskar jag att jag hade skippat bloggen, och alla andra unga små guurls som bloggade och fick samma respons som jag och Dannie fick. 
 
Nu har jag ju inte särskilt många läsare, men det är faan så mycket roligare att blogg när man inte får massa kränkande kommentarer. Visst kan jag förstå att folk störde sig på mig när jag var yngre, skrev ganska provocerande heheh.. Men på den tiden så skrev alla som då var i min ålder på det sättet. Fast jag var inte som jag beskrev mig själv på bloggen eller vad man ska säga. 
 
Jag har verkligen förändrats helt stöört mycket sen jag började blogga. Först och främst så hade jag mycket problem hemma som jag mådde dåligt över, sen så vågade jag inte "vara mig själv". Låter klyshigt men gjorde verkligen allt för att passa in. Det kan man ju inte direkt säga att jag gör nu hehe, är ganska så knepp. Men till saken då, just nu mår jag bättre än jag någonsin har gjort. Man kan väl säga att hela nian har varit ett riktigt bra år, har sluppit alla problem hemma och bara varit allmänt glad. Visst att det har varit saker som har gjort mig ledsen, men inget allvarligt liksom. 
 
 
Ooooj vad långt det blev...

1 kommentarer

Daniela

26 Apr 2013 23:58

:'-)
Aj law ju.
Puss
<3

Svar: LoveUToo :* <3
Aline Palmgren

Kommentera

Publiceras ej